En eigenlijk zou ik alles al weer veel eerder op willen schrijven. Want volgens mij heb ik hier nooit verteld over de dag dat ik sollicitatie deed en de avonturen die ik op werk heb beleefd, en de kans is nu groot dat ik vandaag of aan het eind van de week ontslagen wordt. Iets met een chaotisch hoofd en twee keer in één week niet op komen dagen. Ondertussen maak ik steeds vaker foto's van vreemden en krijg ik er meestal ook nog voor betaald. 

Het al een paar maand niet meer zoals het was, met de man waarmee ik zo graag de avonden vulden, drink ik nu niet meer samen jus d’ orange. Toch weer te jong en hij weer te oud, hij had een date met iemand anders en ik lag bij hem in bed, waarom eigenlijk? Beetje ruzie in de ochtend, ik ben het meest boos op mezelf, want waarom blijf ik bij een jongen slapen die dat eigenlijk blijkbaar niet wil. Hij zegt dat ik en hij zo zijn grenzen leren kennen, ik vertel hem dat ik dat liever op een andere manier doe. 

We spreken elkaar nog steeds, draaien nog steeds rondjes om elkaar heen. Hij wil nog altijd glittersokken voor mij dragen en noemt me nog steeds lief, maar er is meer afstand dan toenadering en misschien is dat nu eens goed. Hij wil het niet en ik zie het niet (meer). 

Ik werd twintig en de nacht daarvoor dronk ik te veel wijn bij mijn buurman die ging verhuizen en ergens in de 50 is en waarmee ik eigenlijk veel te weinig woorden mee had gedeeld. Toen ineens werd ik de volgende dag wakker, 20, veel te moe en een beetje brak (want uuuh het was een paar maand geleden dat ik voor het laatst alcohol had gedronken?) School begon vroeg en mijn vriendinnetjes hadden taart gehaald, de taart was heerlijk. Die avond lag ik in bed met een huidkleurig pakje, samen met een vriendin, film opnames maken voor de open dag. Nog meer wijn in de avond en later nog dansend in een discopak. 

Oh en mijn wallen zijn op dit moment groter dan dat ze ooit zijn geweest in die twintig jaar, maar ik probeer hier weer meer te schrijven, want er gebeuren veel dingen en nu ook weer mooie en fijne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten